Debut profesionist!

Dupa 3 zile de petreceri mi-am facut in fine timp sa scriu marea veste si pe blog — saptamina trecuta am semnat contractul cu editura americana DAW Books pentru o povestire ce va fi inclusa intr-o antologie intitulata AGES OF WONDER, antologatori Julie Czerneda si Robert St. Martin.
Povestirea se numeste Angels and Moths, iar antologia va aparea cel mai probabil in primavara anului viitor.

Cea mai savuroasa parte a povestii este cea in care am primit raspunsul de la editori:

“It’s with great pleasure that we buy your story, Angels and Moths for our anthology, AGES OF WONDER. To say you blew us away would be an understatement. It’s brilliant. Thank you!”

Am primit acest mesaj inca de la inceputul verii, dar n-am avut curaj sa fac stirea oficiala pina n-am semnat contractul.

In fiecare an, Julie Czerneda (impreuna cu un asistent de cele mai multe ori propus de editura) stringe texte pentru urmatoarea antologie. Planul este sa publice doar texte scrise de autori profesionisti plus un text al unui “new writer”. Toti autorii sint invitati sa scrie. Nu se aplica sistemul “open submissions”. Pentru pozitia de “new writer” sint invitati sa concureze intre 50 si 100 de autori nepublicati, pe care Julie ii cunoaste fie de la cursurile de scris pe care le tine la diverse colegii, fie de la atelierele de scris de la conventii.
In cazul meu ne-am cunoscut la ultima conventie AdAstra, la atelierul ei, si aparent i-am facut o parere destul de buna ca doua luni mai tirziu sa primesc invitatia. Invitatie in care era precizat tot ce am scris mai sus, subliniindu-ne faptul ca avem o sansa din 100. And the rest is history dupa cum spun francezii!

Ca detalii, ce as mai putea sa spun este ca DAW Books este una dintre principalele trei edituri specializate pe SF&F din Satetele Unite, iar antologiile Juliei Czerneda apar anual de cel putin cinci ani, fiind unele dintre cele mai bine vindute si cotate antologii americane. Din titlurile precedente: Space Inc., ReVisions, Mythspring, Fantastic Companions, Realms of Wonder, Under Cover of Darkness, etc.
Din autorii care au fost publicati in antologiile lui Czerneda ar fi Larry Niven, Tanya Huff, Robert J. Sawyer, Nancy Kress, Douglas Smith, Charles de Lint, James Alan Gardner, Ed Greenwood, Cory Doctorow, Geoffrey A. Landis, Mike Resnick, Charles Stross, Peter Watts si multi, multi altii.

Am sa revin cu noutati imediat dupa ce aflu data exacta de aparitie, unde se vor face lansarile, si ce alti autori vor mai fi in antologie.

16 Comments

  1. ohoho! way to go! bravos, costi!🙂

  2. Ma bucur din tot sufletul! Uite ca se poate! De-abia astept sa citesc minunea!
    As fi foarte interesat despre amanunte: cum ai scris textul? ai scris direct in engleza?
    Felicitari!

  3. Multam Mircea, multam Dumitru! De citeva zile doar zimbesc si cint pe aici!

    Am avut un termen de o luna ca sa scriu textul, deci timp berechet. Trebuia sa fie intre 1000 si 5000 de cuvinte. Normal ca al meu este fix 5000.
    Inca nu sint la nivelul de engleza direct. L-am scris intii in romana, apoi l-am rescris in engleza de doua ori.

  4. Bravo, Costi
    Keep on the good job

  5. Ei! Felicitari batrine! Poate se gaseste un editor si de la noi care sa cumpere, sa traduca si sa publice antologia.

  6. Ei, salut Dan, ce surpriza! Multumesc mult. Imi pare bine ca ne-am reintilnit in Vyrclozone.

    Mersi, mersi, Marian!
    Da, ce senzatie ar fi — sa fi tradus in Romania!

  7. bravo! felicitari! sa vada lumea ca se poate.
    n-am mai lasat un mesaj aici? parca asa stiu… in fine.
    ma bucura tare mult vestea asta.
    la mai mare.

  8. Multumesc, Michael.
    Dar lumea a vazut ca se poate inca de la tine, cu atitea publicari in alte limbi!
    Da, ai mai lasat un mesaj pe aici, la primul meu post. Ai fost primul, sau al doilea vizitator pe care l-am avut.

  9. vestea anului, old man! aseara am inchinat un pahar cu bogdan bucheru in cinstea ta! la mai multe! sint onorat sa ma numar printre prietenii tai! mai multe, pe mail!

  10. Super vestea. Am fost placut surprins astazi, n-am avut internet citeva zile si de-abia azi am reusit sa-ti accesez blogul (printre primele lucruri pe care le-am facut de cum mi-am pus internet la noua mea locatie).

    Vezi ca vin in Toronto in curind si-am sa-ti fac concurenta! Nu scapi decit daca publici si-un roman!🙂

    Iti urez ca povestirea ta sa fie cumparata si de un editor din Romania. Si nu numai!

  11. Horia, onoarea e a mea, asa cum ti-am scris si pe e-mail. Si daca Bogdan e cu tine, ai grija de el in the rotten town of Satu-Mare! Diseara inchin si eu un pahar pentru voi si pentru toti prietenii mei din Romania!

    Catalin, multumesc si iti tin pumnii si tie. Dar nu te mai gindii la concurenta, ca e loc berechet pentru amindoi!
    Si oricum, pina-n Canada tu mai ai de publicat in Viena, Munchen, Paris si Londra, dupa cum ne-am inteles…

  12. felicitari!

  13. Multumesc, Jen.

  14. bogdan nu mai e cu mine, am fost impreuna doar citeva ceasuri, la jumatatea drumului, in sibiu… apropo de paharul inchinat cu bogdan, al meu continea energizant, asa ca: pune mina si scrie!

  15. Felicitari si tie!
    Lucian

  16. Multumesc, Lucian. Bine ai venit in Vyrclozone!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

