Zile de toamna

Ca si primavara, toamna e scurta in Canada. O luna, o luna jumatate cel mult, de pe la mijlocul lui octombrie pina la mijlocul, ori cu ceva noroc, sfirsitul lui noiembrie. Scurta, dar faimoasa pentru peisajele superbe ale sutelor de kilometri patrati de paduri colorate in cele mai fantastice nuante de rosu, trecind printr-o gama intreaga de rozuri, galben, portocaliu si verde. Mii de fotografi profesionisti si amatori viziteaza toamna de toamna. Nu-i vezi prin orase, ci numai prin statiuni si tirgulete, carindu-si tripodurile si valiza de scule. Se instaleaza pe cite un deal mai inalt dintr-o regiune despre care au citit mult si au vazut poze si picturi ale inaintasilor si abia isi asteapta rindul sa-si incerce si ei mina. Am spus si picturi pentru ca s-au produs nenumarate picturi cu peisajele de toamna canadiene. Cel mai faimos insa, este The Group of Seven. Grupul celor sapte pictori canadieni, care au creat o adevarata scoala de gindire in comunitatea artistica din Canada, la inceputul secolului XX. Pictori care s-au concentrat pe natura si au pictat peisajul Canadian de la Polul Nord la insulele si porturile pitoresti ale Novei Scotia, de la marile lacuri la preria Albertei, la Muntii Stincosi de pe coasta de vest, la Pacific.
Ei bine, daca te duci in zonele impadurite, in special in rezervatiile naturale, vei fi uimit sa descoperi ca pe cite o creasta de deal sint insirati zeci de fotografi unul linga altul, pe scaunele, cu aparatele foto pe tripod, in fata lor, asteptind un anumit moment al zilei, cind razele soarelui cad sub un anumit unghi si dezvaluie o gama de culori inedita. Cea mai vizitata rezervatie este Algonquin Park, o intindere de 7,630 de kilometri patrati de padure si lacuri, misunind de animale salbatice. Pozele din rezervatie mi-au adus aminte de toamna in Moldova (nu ma refer la republica, unde n-am fost niciodata!), pe la minastiri si cetati. Este una dintre vacantele obligatorii in Romania.
In fine, Algonquin era in plan pentru anul asta, pentru luna octombrie. Citeva zile de natura, intr-o cabana in inima padurii, pe malul lacului, cu aparatul foto pregatit si seri la foc de tabara… Poate la anul vom avea timp, ca anul asta nu ne-am putut dezlipi de munca mai mult de doua zile consecutive. Asa ca, ne-am multumit cu o iesire in cel mai intins parc al Torontoului — High Park.

Grenadier Pond

Incepe la Bloor Street si se intinde inspre sud pina la lacul Ontario, ori in fine, se opreste la 100 metri de plaja lacului. Are si un lac propriu cu vegetatie stil delta, riuri, o cascaduta cocheta, o mica gradina zoologica, un teatru in aer liber, o cabana unde poti lua masa linga o piata de produse naturale (fructe in mare parte), in fine este un parc care-ti poate ocupa toata ziua daca simti nevoia de natura.

Grenadier Pond 2

highpark38.jpg

Grenadier Pond 3

Cherry Garden

Am atasat si citeva poze, desi pot sa-mi inchipui ca nu se compara cu cele pe care le-am fi putut face in rezervatie. Dar toamna in Canada este frumoasa si in orase. Adevarat, nu dureaza mult, insa luna colorata a toamnei este importanta pentru suflet, mai ales ca urmeaza cinci-sase luni de iarna, cind orasul este gri si umed, intunecat in mare parte si deosebit de friguros. Vorba lui George R. R. Martin este citata des si aici, cu aceeasi infiorare: “the winter is coming!”

Cherry Garden 2

Grenadier Pond 4

4 Comments

  1. dragul meu prieten cred ca nu ai mai avut timp sa intri pe blog, citeste brin.sunt surprize mari la tritonic.ia legatura cu mine.servus!

  2. Mda, am avut citeva zile mai pline.
    Surprize mari la Tritonic, intr-adevar. Hrib si Michael se dovedesc in continuare singurii editori din Romania care fac “istorie”, cel putin din perspectiva SF&F. La cit mai multe si mai placute! Cred ca veti avea un tirg pe cinste. Bani sa fie…
    Liviu si Marian ar trebui sa fie best-selleri indiscutabili. Si cred ca Remus Cernea se va dovedi o surpriza mai mult decit placuta, daca si-a pastrat spiritul.

  3. ma uit si nu mai satur admirand coloritul toamnei canadiene, fericit muritor esti, am citit si comentariul si mi l-am trimes mie insumi sa-l pot citii de cate ori ma gandesc la acest rai pe pamant :CANADA asa cel putin apare din fotogrfiile tale……felicitari, salutari si o… sarutare de la ADELINA……se spune ca si primavara e frumoasa, ca malurile fluviului St, Laurent sunt pline de tufisuri cu flori galbene si mov, asa este??

  4. N-am ajuns pe malurile lui St Laurent decit in timpul verii. Chiar vara asta am fost pina aproape de varsare in ocean, in nord si este impresionant. Primavara este frumoasa si ea, dar in Toronto nu dureaza decit vreo doua-trei saptamini, asa ca-mi inchipui ca in Quebec este chiar mai scurta.
    Oricum, pentru iubitorii de natura Canada este un rai.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

