Vara in Toronto

Iubesc verile toronteze, sau torontoniene cum le spun canadienii. Nu numai pentru ca dupa mai mult de cinci luni de iarna grea si o primavara de doar doua saptamini, toata lumea tinjeste dupa vara, dar si pentru faptul ca pentru mai bine de trei luni orasul este intr-o continua sarbatoare. Toate parcurile, parculetele si spatiile verzi din fata blocurilor, ori de la coltul strazilor, sint supuse unui intens proces de gradinarit (landscaping in termeni locali) si drept rezultat totul este verde si incarcat de flori, care mai de care mai colorate. Terasele sint pline mai tot timpul pina noaptea tirziu, iar strazile gem de pietoni, prin contrast cu imensa majoritate a oraselor nord-americane.

Insa dincolo de toate acestea, placerea verii este data de festivalele si evenimentele culturale care se succed intr-un ritm ametitor ori se spuprapun, uneori frustrant pentru cei care si-ar dori sa fie in mai multe locuri de-odata si n-au invatat cum. Evenimentele principale ale verii sint cele patru festivaluri de Jazz, LuminaTO, festivalul grecesc, cel italian, cel chinezesc, si Carribana, despre care se zvoneste a fi al doilea festival de specific din lume ca marime, dupa cel de la Rio. Pe linga astea mai sint peste 30 de alte evenimente, de la cele literare, cinematografice, culinare, la curse de barci si multe, multe altele. Undeva prin august, va avea loc si cel Ziua Romaneasca.

Weekendul trecut (14-15 iunie) tocmai s-a terminat LuminaTO, un festival cultural de doua saptamini. S-a tinut simultan in mai multe locuri din Toronto si a inclus expozitii de arta plastica, arta experimentala si fotografie, concerte de la muzica clasica, muzica etnica, tango si salsa, la o multitudine de genuri moderne, spectacole distractive, piese de teatru, bucatarie in aer liber, parade de moda, laboratoare gratis de make-up si hair-dressing, croaziere scurte pe lacul Ontario si o sumedenie de alte activitati culturale, majoritatea gratis.

Tocmai am auzit citeva date statistice de la festival. Au fost peste un million de vizitatori pe parcursul celor doua saptamini. Au participat 1400 de artisti canadieni si peste 200 de artisti internationali. Si anul asta este doar a doua oara cind are loc LuminaTO. Anul trecut au incercat pentru prima data, cu doar un sfert din activitatile de anul acesta si au avut un succes nebun. Imediat au fost asaltati de firme care doreau sa se implice, asa ca acum au revenit cu sponsori puternici si s-au extins uimitor pentru abia al doilea an de existenta.

Din pacate, nu am ajuns decit la citeva din toate evenimentele. Dar nu am mai avut chef sa mai alergam de la un loc la altul, asa cum faceam anii trecuti, la alte festivaluri. Am invatat putin tango si am reusit sa evit sa invat si salsa, am ascultat trupe de rock, punk, cubana, jazz, funk. Am vazut competitii de dans, si am reusit cu succes sa ocolim cozile la saloanele si laboratoarele de make-up si hair-dressing. Am pierdut din pacate bucataria in aer liber, unde bucatari sefi renumiti din Toronto au pregatit delicatese special create pentru eveniment, pentru doar cinci dolari portia!

In acelasi weeekend a fost si Ziua Internationala a Biciclistilor si mii de biciclisti au luat startul de undeva de linga lacul Ontario si au traversat centrul orasului Toronto pe un traseu de citiva kilometri buni.

Ne indreptam cu pasi vioi catre “ideaCity: Canada’s Premiere Meeting of Minds”, “International Dragon Boat Race Festival”, TD Jazz Festival (primul din seria festivalurilor de Jazz), Ziua Canadei pe 1 iulie, si Summerlicious, un festival culinar in care vom avea sansa sa gustam meniuri la un pret fix si tangibil, in peste 1000 de restaurante din Toronto. Dar despre astea, la timpul lor.

6 Comments

  1. Felicitari pentru premiu Costi!

  2. Apropo ma poti ajuta cu vreun numar din string?

  3. Long time no see, mate. Mirel here.

    Cum merge cu acomodarea in Canada?
    🙂

  4. Multumesc mult, Voicu.
    Am o buna parte din Stringuri, in doar cite un exemplar. Dar oricum n-am acces la ele acum, fiind impachetate si lasate pe la rude, asteptind sa le iau cind ma stabilesc pe undeva. Nici nu mai stiu sigur unde sint.
    Daca iei insa legatura cu MMM, doamna MIhaela Muraru Mindrea, s-ar putea sa te poata ajuta. Nu am insa datele de contact. Ana-Maria Negrila sau Robert David s-ar putea sa le aibe.

  5. MIrel, ma’ man, what a nice surprise!

    Doctorul a zis ca merge bine cu acomodarea. Peste o luna imi scoate firele si ma lasa liber prin prerie.

    Merge bine, Mirel. Imi place si cit de cit am intrat in ritmul vietii de aici. Acum o luna am primit si cetatenia. Weekendul trecut am iesit pentru prima oara din Canada ca cetatean canadian.

    Ma bucur ca ne-am regasit. Sper sa tinem legatura mai bind ca inainte!

  6. Felicitari pentru cetatenie! Spor la ritmul vietii. Ma bucur pentru voi🙂 Salutari doamnei, si cele mai pupaturi de manushitze romaneshti
    🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

