Lecturile lunii august

“Sun of Suns” de Karl Schroeder — un scriitor canadian de hard SF, care imi aminteste in cartea asta de romanul de debut al lui Stephen Baxter, “Raft”. O senzatie foarte placuta, “Raft” fiind cea care m-a convins sa citesc alte zece romane de Baxter. “Sun of Suns” se petrece intr-un univers original in care partea hard este foarte usor introdusa, fara sa incarce de elemente ori teorii stiintifice, si in rest este doar poveste frumos spusa si actiune cit cuprinde. Universul construit este foarte ingenios, parcurs in detaliu si este genul de lume care iti da o mie de povesti dintr-o suflare, fara sa reusesti sa-l epuizezi. Mi-a placut foarte mult si m-a determinat sa-l adaug pe Schroeder la scurta lista a scriitorilor de hard SF pe care o sa-i citesc oricind cu placere.

“Small Gods” de Terry Pratchett — inca o aventura in universul Lumii Disc. Superb scrisa, umor care imi place la nebunie, idei dementiale pe care le spui cel mai bine in gluma, cu alte cuvinte inca un superlativ Pratchett. Eu oricum sint fan al baiatului, asa ca probabil sint subiectiv, dar pina acum nu a fost carte a lui care sa ma fi dezamagit. “The tortoise has about as good a turn of speed as you need to hunt down a lettuce.”

“I Killed Adolf Hitler” de Jason — un graphic novel mistocut de la Fantagraphics Books, care in 2008 a cistigat Eisner Award si a fost nominalizat la Harvey Award. O lume paranoica in care asasinii sint la fel de comuni si acceptati sociali ca si contabilii. Unul dintre ei este angajat sa calatoreasca in timp si sa-l ucida pe Hitler, dar toata calatoria in timp are o problema care-i rastoarna viata asasinului.

“Jack of Fables  1 — The (nearly) Great Escape” si “Jack of Fables 2 — Jack of Hearts” de Bill Willingham si Matthew Sturges (autori) si Tony Akins, Andrew Pepoy si Steve Leialoha (ilustratori). Doua graphic novels din universul “Fables” publicat de Vertigo. Este o serie de citeva zeci de graphic novels adunate dupa citeva sute de comics, in care personaje de basm au aventuri intr-o lume moderna. Marea majoritate a povestilor sint foarte bune, partea grafica asijderea.

“Queen of Candesce” de Karl Schroeder — din care mai am inca un sfert. “Sun of Suns” m-a convins sa citesc mai mult Schroeder, in special din universul creat in “Sun…”, iar “Queen…” este a doua carte in acelasi univers, cu unul dintre personajele principale ca protagonist. Soarta acestuia dupa evenimentele catastrofice din primul volum. La fel de bine scrisa si exact cum am spus, o lume care se poate mentine plina de surprize si noutati. La un anumit nivel, a doua carte este chiar mai buna decit prima, fiind pentru prima oara ca citesc un roman hard SF cu accente suprarealiste! As spune mai mult dar nu vreau sa stric altor amatori placerea lecturii.

Intre doua romane am mai strecurat doua Asimov’s, un Fantasy & Science Fiction, un Weird Tales si un Apex—Science Fiction and Horror Digest.

22 Comments

  1. Convinge-l pe Horia sa publice cartea in Romania,please.

  2. Care dintre ele?

    Intre timp, Horia, could I have your attention please!

  3. Cred ca zice de Schroeder…

  4. Intr-adevar, de Pratchett nu are cum sa zica, pentru ca este deja luat de o alta editura. Iar daca cineva ar vrea sa scoata Schroeder cu universul “Sun of Suns”, ar trebui sa inceapa de la prima carte. Apropos, ai apucat sa citesti ceva de vecinul Schroeder?

  5. Servus.
    N-am apucat sa citesc mai nimic, de Schroeder nici atat. Abia din Octombrie ma mai linistesc si eu. Cred ca ai auzit cum e cand vii aici doar cu scoala din RO…
    Am cred ca ~100 de carti care ma asteapta, ca sa nu mai zic de wishlist… si cica si vreau sa scriu ceva😦
    Tu mai ai ceva in lucru?

  6. Ah, da, bafta multa si cu studiile, dar si cu cititul. Apropos de scoala, daca nu este urgent sa-ti iei anumite calificari, poti sa-ti intinzi studiile pe mai mult timp. O clasa, doua pe semestru si in 3-4 ani iti iei ce certificat/diploma vrei.
    Eu nu ma duc la scoala pentru diplome, ci fie de placere, fie pentru un “skill” nou. O clasa pe semestru este de ajuns pentru mine.

    Chiar, cu scrisul, ziceai ca ii dai ceva lui Mike. Sa inteleg ca nu ai reusit inca?

    Da, am citeva texte in lucru, dar ma organizez greu sa ma tin de ele constant si metodic.

  7. Am un fel de deadline in 14 Oct, asta-i buba mea acum. Dupa aia intru in ritmul ala dulce de care zici tu.
    Nu i-am dat nimic lui Mike, le am cap si abia astept sa le scot odata de acolo…
    Stiu tentatiile😉

  8. sorry, busy days. yes, you have my attention… even if it’s a bit late🙂

  9. Why, thank you sir. The matter of fact is that people have noticed a Canuck writer, on the name of Schroeder, and wonder who may have the options for his books. If none, could it be possible to get the attention of a certain gentleman from Satu-Mare?

  10. Imi cer scuze Costi dar am fost plecat o perioada,da! este vorba de Schroeder cu Sun of Suns.Stiu ca este nitel mai dificil dar poate se lasa induplecat.
    @Aspoiu-De abia astept sa citesc textele tale sau textul,daca erai in Romania cred ca deveneam prieteni foarte buni.La incisivitatea ta ma astept la un scris care sa ma umple de sense of wonder.

  11. @voicu – eu zic sa nu speri la “sense of wonder” (mai degraba la “sense of misery”), si sa nu speri prea mult in general; nu de alta dar nu as vrea sa te dezamagesc😉

  12. Nu cred ca ai sa ma dezamagesti,cred in tine.
    Costi cu cartea ta ce se mai aude?

  13. Nu m-am mai atins de ea din primavara. Poate acum, in toamna, s-o reiau… Ori in iarna…

  14. Si eu care credeam ca ai ajuns cumva spre final,dar nu e niciodata prea tirziu.
    Horia ce-o zis de Schroeder? Mai ploua pe la tine? ca la noi o venit frigul.

  15. Pe Horia inca il astept sa zica aici ceva despre Schroeder. Probabil ca inca nu este pe lista de prioritati/interese ale agentilor si editurilor din Romania. Ceea ce intr-un fel este mai bine pentru editorul care se decide sa-l ia, pentru ca poate vorbi direct cu agentul scriitorului, in State, si obtine un contract mai bun.

    Da, a plouat tot weekendul, dar a fost cald. Din cazua uraganului Ike, care acum este prin Texas, avem precipitatii mai multe decit ar trebui si am avut o caldura umeda si nesuferita. 27 de grade care s-au simtit ca 34 din cauza umezelii.

  16. fascinant…in Iasi e un frig de nu-ti vine sa iesi pe afara si mai si ploua de ceva zile destul de regulat…
    si nu presati omu`…poate are alte planuri de viitor😀

  17. Small Gods e o incantare de carte. De departe cea mai faina Pratchett, IMHO.

    Eu am scapat in Robert Harris

    http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Harris_(novelist)

    si sa moara pisica imprastiata daca nu le-am luat pe toate ce le-a scris pana acum si le-am citit pe toate, pe parcursul a doua luni.

    Din capitolul “Paranoia bine temperata / Nu strica niciodata”.
    🙂

  18. Small Gods e o incantare de carte. De departe cea mai faina Pratchett, IMHO.

    Eu am scapat in Robert Harris

    en.wikipedia.org/wiki/Robert_Harris_(novelist)

    si sa moara pisica imprastiata daca nu le-am luat pe toate ce le-a scris pana acum si le-am citit pe toate, pe parcursul a doua luni.

    Din capitolul “Paranoia bine temperata Nu strica niciodata”.
    🙂

  19. Suna bine. Multumesc ca mi-ai atras atentia asupra lui Harris! (ce altceva poti spune paranoicului temperat!)

    Nu, pe bune acum, chiar suna bine. O sa-l caut la biblioteca.

  20. Eu am facut “cunostiinta” cu Harris acum cativa ani cand Humanitas i-a scos Vaterland. Tipu’ e tare.
    Cam la aceeasi categorie se incadreaza si David Anthony Durham. Cred ca cea mai reusita e “Pride of Carthage”. S-a bagat si in fantasy si a rupt gura targului cu “Acacia” (la mine e in lista pentru Noiembrie).
    Ma scuzati, da’ asa imi place sa ma bag in seama…

  21. Mda, n-am citit nici Harris, nici Durham. Dar este bine. Asa se afla toate cele bune. Momentan sint intre doua romane, la capitolul comics si reviste.

  22. la capitolul schroeder: mi-e lista plina pe 2009. asa ca, deocamdata, nope. sorry.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

