Activitati la –30C

Pentru ca nu am timp sa scriu in detaliu, fac doar un rezumat al ultimei luni.

In primul rind au inceput noile sezoane ale unor seriale pe care le-am asteptat de mult:

acum trei saptamini au dat drumul ultimului sezon “Supernatural”; cu doua saptamini in urma a inceput “Battlestar Galactica” si saptamina trecuta a fost episodul pilot de doua ore din “Lost”.

In afara de astea marturisesc ca-mi mai pierd timpul si cu revederi ale serialelor “Fraser” si “Seinfeld”, din cind in cind ma uit la “24” si la “Fringe” si saptaminal urmaresc ultimul sezon din “Ugly Betty”, versiunea americana a serialului columbian.

 

Am citit cit mai multe Asimov’s, F&SF si Weird Tales, ca sa pot face nominalizari pentru premiile Hugo, iar printre picaturi am strecurat “Flash Forward”-ul lui Sawyer si romanul de debut al lui Tobias S. Buckell — “Crystal Rain”.

 

Mi-a placut mult “Flash Forward”, despre care mi-am dat de fapt cu parerea pe blogul lui Catalin Sandu, dupa analiza lui mult mai amanuntita.

 

Cit despre debutul de acum doi ani al lui Buckell, aceasta a fost o carte neplanificata.

crystalrainlarge1

Uneori ma duc la biblioteca de cartier (care s-a nimerit sa fie The Reference Library) si imi petrec cite o jumatate de ora frunzarind cartile din rafturile de fiction, ori pe cele la vinzare din chioscul cu carti scoase din circulatia bibliotecii, unde o carte poate fi intre 50 centi si $2. Una dintre cele mai bune oferte de pe piata canadiana!

Asa s-a nimerit sa citesc din afara listei, romane precum “The Dragons of Babel” (Swanwick), “Old Men’s War” (Scalzi), “Making Money” (Pratchett), samd.

De data asta l-am vazut pe Buckell si mi-am amintit de citeva discutii purtate pe bloguri ale unor scriitori de partea asta a oceanului, in care individul era foarte activ si avea opinii argumentate despre multe subiecte. Asa ca am decis sa-l incerc.

 

Mi-a placut cartea. Este scrisa alert, cu imaginatie, stilul este placut fara a fi ceva special, personajele sint binisor construite. Universul in care se petrece actiunea este din pacate foarte restrins. Buckell are motive bine intemeiate pentru asta, dar totusi  limitarea este dezamagitoare. Vorbim de o peninsula de marimea Spaniei. Cultura din spatele povestii pare interesanta, dar Buckell doar o schiteaza, arunca doua-trei idei si apoi avem actiune non-stop, care nu permite personajelor sa explore lumea si sa traiasca putin.

Una peste alta, “Crystal Rain” este o carte SF de actiune bine scrisa, care lasa loc de continuari, cu multe plusuri, dar cu la fel de multe minusuri. Un debut care insa mi-a trezit curiozitatea de a-i mai citi si o a doua carte, sa-i vad evolutia.

 

Dincolo de filme si carti si ocazional muzee (am un free pass la toate muzeele din Toronto, valabil pina in mai 2009, asa ca profit!), munca… si friguri cum n-a mai vazut Toronto!

Leave a comment

No comments yet.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a comment