Domnul Gurgu nu are memorie scurta…

Bun, trebuie sa folosesc iar aceasta cale intortocheata pentru a conversa cu bujolzii, pentru ca din pacate setarile blogului lor au ramas aceleasi. Si incepe:

 

Domnul Gurgu nu are memorie scurta. Domnul Gurgu a fost si este in continuare doar nedumerit. Domnul Gurgu si-a exprimat nedumerirea in repetate rinduri in ultimul sau post referitor la ultimul post al domniilor voastre. Daca nedumerirea domniei mele este considerata de domniile voastre ca m-a transformat in adeptul vorbelor goale si ca m-a tirit in penibilitati, atunci nu-mi ramine decit sa-mi exprim noi nedumeriri care, probabil,  o sa-mi aduca critici si mai aspre din partea domniilor voastre.

 

Dar s-o luam pe rind:

 

1. Prima nedumerire a domnului Gurgu a fost exprimata pe scurt astfel si citez: de unde si mirarea mea ca postul asta vine dupa toate celelalte din ultimul timp de pe blogul bujolzilor si al SRSFF-ului. Este ca si cum s-au intors la linia de start si ne spun: “am glumit si noi putin, dar acum serios vorbind…”

In traducere: imi aduc aminte si de postul pe care domniile voastre l-au adus la inaintare si de altele de pe blogul domniilor voastre, posturi din care am dedus o anumita atitudine, ori sa-i zicem reorientare. De unde infama mea nedumerire ca, desi spuneti domniile voastre si citez iar: Întrucît,opiniile noastre despre acest subiect fusesera deja enuntate,nu am considerat necesar sa vi le explicam din nou, ieri cînd am reprodus citatul din volumul mai sus amintit, eu insist — bun, v-ati exprimat opiniile asupra subiectului, care este deci rostul acelui citat la mai bine de o luna diferenta!?!

 

Poate ca domniilor voastre vi s-a parut firesc doar sa reproduceti un citat si toata lumea ar fi trebuit sa inteleaga despre ce este vorba, dar iata ca nu a fost sa fie. Domnul Gurgu nu a inteles si a intrebat. A incercat chiar sa emita si o ipoteza (citez: Sa fie cumva o proptea in ajutorul articolelor lui Danut Ungureanu si Marian Truta?), care putea fi infirmata sau confirmata. Dar iarasi nu a fost sa fie, ipoteza nu a fost nici infirmata, nici confirmata, ci numai aducatoare de dojana aspra.

Domnul Gurgu precizeaza ca a fost doar o ipoteza, are si un semn de intrebare la final. Ea nu a fost nicidecum o, si citez iar: “afirmatii care va discrediteaza”. Da, nu a fost decit o singura ipoteza avansata, nicidecum nu a fost o afirmatie, de unde chestia cu afirmatiile (plural)…

 

2. A doua nedumerire: poate ca domnul Gurgu a aruncat vorbe goale, s-a tirit in penibilitati si s-a discreditat atunci cind a emis respectiva ipoteza, pentru ca este pe continentul nord-american, unde probabil oamenii inteleg mai greu, pentru ca citez: Ne cerem scuze,nu stiam ca sîntem cititi în mod consecvent si pe continentul nord-american.

Scuze acceptate, o sa va citim in continuare si pe continentul acesta, chiar daca vom procesa informatia mai greu.

Dar ce pot spune domniile voastre despre cei care au inteles (ori n-au inteles, mai corect) acelasi lucru ca si mine, dar de pe acelasi continent, chiar tara, cu domniile voastre? Daca doriti sa cititi comentariile care urmeaza postul domnului Gurgu o sa intelegeti la ce ma refer…

 

3. Asta nu este o nedumerire, ci o explicatie — dincolo de foarte-suparatoarea ipoteza/intrebare/nelamurire, restul postului este o insiruire de argumente referitoare cu strictete la continutul citatului din opera domnului Manolescu. Banuiesc ca aceste argumente nu ar fi putut sa jigneasca domniile voastre, ori sa-l discrediteze pe domnul Gurgu. Stiu ca domnul Gurgu proceseaza mai greu “lately” si probabil chiar incomplet…

 

4. In fine, o nedumerire mai proaspata — dar inainte, sa va spun o poveste: in copilarie aveam un prieten bun de care eram aproape nedespartit, sa-i zicem Ulescu. In mod normal, parintii imi spuneau: “Vezi ca te-a cautat Ulescu”, ori “Zicea Ulescu sa-l suni”. Atunci cind, insa, Ulescu facea cite o traznaie, parintii imi spuneau: “Prietenul tau, Ulescu, a facut asta si asta”, ori “Stii ce facut prietenul tau, Ulescu?” Fontul bold reprezinta tonul parintilor.

 

De unde si nedumerirea mea — Domnule Gurgu!!!

Nu mai sint in copilarie, asa ca apelativele tind sa-mi defineasca relatiile. Ultima oara stiam ca sintem prieteni, ori cel putin amici. Iar intre prieteni/amici este permis sa ne contrazicem, chiar daca nu intotdeauna ne va place obiectul, argumentele ori rezultatul contrazicerii.

 

Daca insa acel comentariu al meu la postul vostru vi s-a parut atit de jignitor si denigrant, atunci nedumerirea mea este adinc nord-americanizata!

12 Comments

  1. Si eu am fost luat la palme tot pentru o nedumerire, si acelasi timp mi s-a refuzat dreptul la replica. Incep sa ma obisnuiesc cu atitudinea asta pe respectivul blog – daca nu subscrii la ‘axioma’ mea, te-am spart! De cele mai multe ori tu comentezi, pardon, comentai ceva, ei inteleg ce vor si iti raspund ce le convine. Folosesc pluralul pentru ca NU poti sa stii de fapt cu care dintre cei doi Bujolzi ‘dialoghezi’, asta in ciuda tevaturii pe care a facut-o foarte recent domnul Camner in legatura cu eticheta – dar se pare ca respectivele principii, declamate cu ardoare, se aplica numai ‘cand trebuie’.
    Astea ca astea, insa azi am remarcat ca, printre cele evidentiate mai sus, o noua practica a fost implementata pe respectivul blog. Deci, “Cât despre comentarii, îmi pare rău, nu am modificat nici o setare.” zic ei – pentru oricine a incercat sa lase un comentariu acolo, este clar ca aceasta afirmatie este O MINCIUNA. Si din cate stiu eu orice incercare de dialog rational cu mincinosii este din start sortit esecului, singurul rezultat posibil fiind pierderea de vreme.
    Asadar, cum domnul Camner este initiatorul proiectului SRSFF iar domnul Tamas este ideologul (ma vad silit sa-i pun ‘la comun’, pentru ca ‘Bujold’ poate fi oricare sau amandoi), sa ma scuze onorabilii membrii ai sus amintitei organizatii daca, cateodata, suspectez ca aceste atitudini nepotrivite tind sa polueze ‘afacerile oficiale’.
    Cat despre blogul cu pricina, o sa-l vizitez constant, asa cum am facut si pina acum (chiar daca domnii nu agreeaza vizitele din America) insa in mod sigur nu ma voi obosi sa incerc sa comentez.

  2. ieri se putea comenta doar cu un ID de google. azi se poate deja si cu un Open ID (inclusiv de wordpress). am semnalat asta intr-un comentariu, care nu aparuse insa pina acum vreo ora. in plus, e activata acolo optiunea de moderare a comentariilor. asa incit trebuie sa fii foarte atent ce scrii si cum scrii.
    @costi: superb si foarte evocator si pentru mine fragmentul asta:
    “In mod normal, parintii imi spuneau: “Vezi ca te-a cautat Ulescu”, ori “Zicea Ulescu sa-l suni”. Atunci cind, insa, Ulescu facea cite o traznaie, parintii imi spuneau: “Prietenul tau, Ulescu, a facut asta si asta”, ori “Stii ce facut prietenul tau, Ulescu?” Fontul bold reprezinta tonul parintilor.”
    am ris cu gura pina la urechi, DOMNULE GURGU!🙂

  3. @horia: DOMNULE GURGU!!! Vezi ca acum intorc foaia, Horica!

    Da, am observat chestia cu setarile de ieri (si alaltaieri) si cele de astazi, si nu sint singurul (cel putin alte doua persoane au constatat acelasi lucru), dar nu mai are importanta. Din moment ce am intrat la categoria “domnilor”…

    Si sa nu uit: DOMNUL URSU si DOMNUL ASPOIU sint chemati la DOAMNA DIRECTOARE!

  4. poate aspo la doamna… ursu sigur e chemat la tovarasa

  5. bai ce repede apr aici comentariile. ca prni alte parti stai cite-o zi pina iti apar, de nici nu mai stii in ce zi ai facut comentariul. de ce le-or modera… sa nu-si strice imaginea cu toti mirlanii care le intra pe blog, probabil

  6. mie imi plac in general blogurile care au “cultural” in titlu si se-ntrec sa nu lase fun subiect nedespartit prin virgula de predicatul lui.
    ba da, la o lectura mai atenta am gasit si citeva subiecte nedespartite astfel. sa mai exerseze!
    imi pare rau ca poluez pe-aici. pe-acolo nu ma lasa gradul sa comentez.😀
    si daca tot is p-aici: bravo, bravo pentru Ages of Wonder!

  7. mersi, mersi, v!

  8. Hmmm, a new low – acum se sterg comentarii… tot acolo.

  9. @V- se pare ca cei de pe blogul cultural sf learnings au dat cu tifla multora dintre noi pina acum si asta cu multa finete si ironie,bravo lor! Haladuind pe siteuri am gasit urmatoarea chestie tare de tot: Borat-Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan- si cind ma gindesc ca filmarile au avut loc in mare parte in Romania la acest film.
    Ce mai ,se pare ca nu se stie cu cine stai de vorba pe un blog!?

  10. @voicunike: ai o conceptie destul de liberala despre finete si ironie. unora, interventiile bujolzilor sau, ma rog, ale celor care le folosesc calculatoarele (nu neaparat pentru comentarii pe blogul lor, nu neaparat sub numele lor) li s-ar parea mai degraba o dovada a contrariului: mitocanie grosolana. dar, gradina domnului )a domnului gurgu, desigur= e mare si multi ii sar gardul.🙂

  11. @voicunike: asa e. lectii de finete ne-au dat. si de ironie.

  12. LOL! Bai, mai terminati cu fineturile si ironiile! … ma doare burta!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

