AdAstra 2009

Nu vreau sa scriu mult despre conventie, pentru ca exista doi oameni, pre numele lor Cat si Aspoiu, care au scris si vor mai scrie despre manifestare, acoperind toate aspectele care merita acoperite. Mai mult, cei doi au vederi diferite despre ce ar trebui sa insemne o conventie, asa ca veti afla cum a fost din doua perspective foarte deosebite.

 

Personal, cred ca a fost unul dintre cei mai buni ani. Am mai avut aceeasi senzatie in 2005 cind m-am dus pentru prima oara. Si mi se pare ca a fost foarte bun nu numai datorita numarului mare de participanti, care au umplut salile si au colorat holurile conventiei, dar in special pentru ca a venit un numar mare de profesionisti din industria scrisului. Au fost atit de multi scriitori si editori incit incepind cu 10 dimineata pina la 6 seara au fost cite 7 pina la 10 paneluri in acelasi timp, ora de ora. Fiecare panel gazduia intre 4 si 8 scriitori, editori, scenaristi sau artisti, care dezbateau cite o problema, ori o idee, de cele mai multe ori in contradictoriu, spre deliciul publicului. Era greu sa te hotarasti la care sa te duci, si dureros ulterior cind aflai cit de bune au fost si alte paneluri la care nu ai ajuns.

 

Ma bucur pentru Catalin Sandu si Aspoiu ca primul lor contact cu fandomul american a fost cu ocazia unei conventii atit de bune. Si mai mult ma bucur ca evenimentul in cadrul caruia a avut loc lansarea antologiei Ages of Wonder a fost de proportiile si de calitatea acestuia.

Despre lansare nu pot spune prea multe, pentru ca din pacate perceptia mea a fost destul de limitata datorita pozitiei mele stationare, precum si datorita emotiilor. Emotii care de fapt mi-au creat impresia ca totul s-a petrecut in doar citeva minute si ca nici nu am apucat sa ma obisnuiesc cu ce se intimpla ca s-a si terminat. Dincolo de aspectul asta, Julie si Rob sint doi oameni foarte speciali, carora le sint dator pentru modul prietenos si deschis in care au colaborat cu mine, in special pentru faptul ca eram doar un nou venit.

 

Iata si citeva poze din ultima zi a conventiei: 

czernedastmartinc

Julie Czerneda si Rob St. Martin, cei doi super editori ai antologiei Ages of Wonder

grup-scriitori

O parte dintre scriitorii prezenti in antologie

autographes

Sesiunea de autografe (am inteles ca a durat mai mult de jumatate de ora, dar a trecut pentru mine ca cinci minute!)

gasca2

Romani la Ad Astra. Anul trecut doar unul, anul asta patru, la anu’…

hartwellc

Dr. David G. Hartwell, unul dintre cei mai buni editori din lume

sawyerc

Robert J. Sawyer, unul dintre cei mai buni autori de SF din lume si un prieten de exceptie

La cererea vizitatorilor inca o imagine din seria As da cu dunga de pe mine…

gasca1

26 Comments

  1. Nu prea buna treaba cu mai multi scriitori in acelasi timp…cred si eu ca e neplacut…intre timp am mai stors si eu un detaliu ,doua si astept nerabdator calupul secund de poze de pe blogul domnului Catalin Sandu. Cred ca Urunaia Fung e doamna cu ciupilica …:D Si restu…pe multi ii stim deja…unii😀

  2. Da, Urania Fung este cea din dreapta, rindul de jos, cu palaria chinezeasca din paie. Tony Pi este in centru, cu palarie neagra, iar in dreapta lui, cu esarfa albastra, este Karina Sumner-Smith. Linga, in rosu, este Julie Czerneda. Apoi, de la Tony spre stinga, il avem pe Brad Carson in costumatie de pirat, alaturi de Jana Paniccia, urmeaza Rob St Martin si Natalie Millman. In fata lor este Queenie Tirone.

    Este frustrant uneori cind trebuie sa alegi intre 2 sau 3 paneluri ce promit a fi bune si pe subiecte apetisante.

  3. Deh, am promis poze, acu’ trebuie sa ma tin de cuvint…🙂

  4. […] Alte detalii aici si aici […]

  5. Deci Hartwell, Sawyer, meloane, cipilici… etc.
    Dar eu tot nu am inteles cine-i tipul ala cu barbutza si camasa in dungi, de se tot baga in seama in toate pozele… ?!

  6. Multumesc pentru detaliere. M-am prins si eu de Rob St Martin si Julie Czerneda . Cam multa gasca, acum stau sa le identific povestirile🙂

    Tipul cu barbuta si camasa?! E un domn, ce treaba avem noi cu el?!😀

  7. Nu stiu cine este individul, pentru ca eu nu vorbesc niciodata cu tipi cu barbuta. Si nu l-am observat pina cind nu am descarcat pozele, acasa. O fi fost camasa aia in dungi de camuflaj de conventii…

  8. Costi care este Aspoiu din cei patru romani?

  9. Cel cu zimbetul cel mai retinut si privirea cea mai sceptica.

  10. Hmmm… nu prea seamana.

  11. ati vazut, sper, ca pe scriitorii romani care pleaca in canada ii imbraca in dungi…

  12. Ai observat foarte bine, Michael! In dimineata aia tocmai primisem amindoi bilete de voie din partea puscariei. Aspoiu ne-a promis ca ne plateste el cautiunea, dar inca mai asteptam…

  13. Ii imbraca in dungi e drept !bine ca nu-i incarcereaza! ar fi mare pacat!!!

  14. Ce pot spune? Se poarta dungile! Unde si de ce, nu stiu, dar in primavara asta se poarta dungi late si subtiri, albastre, cafenii si albe. Dungi gri. Cititi si voi Vogue SF!

  15. Ce n-a observat nimeni este ca eu purtam camasa lui Costi, iar Costi pe-a mea. I-am pacalit si de data asta, Costi!🙂

  16. Mare greseala!Sa va dea drumu’?Bine macar ca v-au pus sa pastrati dungile!Oricum sinteti pe lista neagra{de ciuda!}.{Si din cite am vazut,se poarta Star Wars}!

  17. Sa stiti ca se poate si mai rau. Eu si Costi suntem la stadiul de dungi, dar daca mai stam putin ajungem la patratele, ca Aspoiu…

  18. esti mare, costi. judecind dupa poze, esti exact la fel de mare ca si mine (la propriu!)

  19. incercam, Horia, incercam…

  20. Haha!..asta a fost inlaturata la montaj😀 (the last pic, I mean)

  21. da, kyo, dupa care m-au convins ca spre binele meu ar trebui sa o pun si pe asta.

  22. Desi cu intirziere iti urez din inima LA MULTI ANI COSTI ! La cit mai multe carti scrise si publicate! Spor la gratar si distractie!

  23. @voicunike: multumesc mult, multumesc. De gratar nu stiu, dar distractie sper ca va fi…

  24. La multi ani cu intarziere!😀 si da, sus paharu :))) cu suc! evidement..acum imi amintisem si eu si studiam lista din Nautilus.. tarziu ,tarziu…

  25. Multumesc kyo. O sa fie si suc, sigur, dar numai ca sa-l adaugi in cocktailuri! Ha…

  26. normal…eu ma gindisem sa nu fiu prea explicit si sa nu dau un exemplu negativ tinerilor😀


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

