O noua recenzie a romanului “Retetarium”

In numarul din luna octombrie al revistei on-line Gazeta SF apare o noua recenzie a romanului Retetarium, la cinci ani de la publicarea acestuia de catre editura Tritonic.

Recenzia imi prilejuieste un dublu motiv de bucurie—in primul rind pentru ca este semnata de catre Oliviu Craznic, un valoros tinar scriitor aflat pe un val tsunamic de la lansarea propriului sau roman de debut, Si la sfirsit a mai ramas cosmarul.
In al doilea rind pentru ca se pare ca lui Oliviu i-au placut mult atit romanul, cit si povestirea Mlastinile din Sud, care prefigureaza sosirea lui Morminiu in Caramiul Regal. Povestire publicata in volumul Cronicile de la capatul pamintului (Editura Millenium, 2011).

Oliviu lasa sa se inteleaga printre rinduri ca a citit si antologiile grupului KULT, din care a desprins un personaj reluat intr-o alta povestire cuprinsa in Cronici, Saminta pripita. Este vorba de vampirul Cotys, care apare si in povestirea Hotelul Sfintilor din antologia KULT, Cronicile Singelui (Editura ProLogos, 2001).

Iata un fragment desprins din recenzia lui Oliviu Craznic in Gazeta SF: “Costi Gurgu reuşeşte în două dintre operele sale (de fapt nu doar în două, dar mă voi concentra asupra acestora în articolul de faţă) construirea de la zero a unei lumi noi, deopotrivă credibile, detaliate, frumoase şi înspăimântătoare, o lume comparabilă cu cea a lui GRR Martin în aspectele ei crude şi întunecate, dar alcătuită mai migălos, mai herbertian, fiind străbătută de fiori de frumuseţe şi puritate aproape nepământene, fiori reflectaţi în descrieri ca şi în sentimentele personajelor (a se vedea minunata poveste de dragoste a lui Morminiu, pe fundalul însângerat al ascensiunii sale ca Maestru Reţetar). Aceste două opere sunt romanul Reţetarium şi povestirea prequel Mlaştinile din Sud.”

Puteti citi recenzia aici si cumpara romanul Retetarium aici. Lectura placuta!

3 Comments

  1. Da, multumita lui Michael am avut ocazia sa citesc doua dintre cele 3
    antologii Kult, urmand sa o parcurg si pe a treia cat de curand. Foarte bune. Cotys
    este un personaj care mi-a lasat o impresie puternica, si daca ma intrebi
    pe mine m-ar incanta un roman cu el – si un roman cu personajele din
    Albastre m-ar incanta de asemenea:)
    Felicitari pt lumea lui Morminiu, si ma bucur ca am descoperit-o – chiar daca un pic cam tarziu… dar important e ca am ajuns la ea:)
    Bafta in continuare si mersi si eu pt cuvintele frumoase!

    • Multumesc mult, Oliviu. Antologiile Kult nu au avut parte de mediatizarea pe care ar fi meritat-o, iar cel putin “Cronicile Singelui” nici de un tiraj normal. De aceea sint foarte putin cunoscute.
      Mda, initial am gindit lumea lui Cotys ca pentru un roman. Din pacate insa, ulterior “life happened” dupa cum spun englezii. Dar nu se stie, inca n-am renuntat la proiect.
      Intr-adevar, important este ca ai ajuns la Retetarium. Ma bucur nespus.

      • Eu ma bucur si mai tare:). In parte e meritul lui Dreaming Jewel, care m-a tot batut la cap cu el, in parte al Cronicilor, in care am gasit Mlastinile din Sud:). Problema e ca, exact ca multa alta lume, acum cativa ani eu nu citeam autori romani de sf cu cateva exceptii, pt ca nu stiam de ei (lucru pe care incerc sa il repar, atat cu privire la propriile mele lecturi, cat si cu privire la lecturile altora, prin recomandarea cartilor care m-au impresionat si pe care ar fi pacat sa le scape si altii asa cum le-am scapat eu). Am scris cate ceva despre Cronicile sangelui in seria dedicata vampirismului romanesc, si am in plan si niste articole mai extinse pe tema antologiilor Kult, mai spre toamna. Iar romanul lui Cotys eu totusi il voi astepta:)


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

