Despre China

Azi a avut loc la Bakka-Phoenix Book Store un cocktail fara cocktailuri cu China Mieville. Care este intr-un tur prin America de Nord cu ultima sa carte, Embassytown.

A intirziat cam jumatate de ora si cind a aparut, lumea terminase deja mare parte din mincarea pusa la dispozitie de librarie.

L-am observat initial in strada, unde s-a oprit sa vorbeasca cu proprietara lui Bakka. Departe de fani, intr-o lume normala, individul arata precum un huligan din Chelsea, in geaca sa din piele, ras in cap, urechile pline de cercei grosi si grei, tatuat pe brate si pe git si in special cu expresia incruntata si cumva crunta. Cumva te asteptai sa-si scoata sisul din buzunar si sa-i deseneze tipei pe fata un celebru Chelsea smile.

Din momentul in care a intrat in librarie insa, infatisarea i s-a schimbat cu 180 de grade. Fata i s-a luminat si a zimbit jumatate serios, jumatate smecheras, pierzindu-si aerul de dur. Si-a cerut scuze ca a intirziat si a tinut sa ne precizeze ca nu-i sta in obicei, dar ca i-a fost imposibil sa ajunga la timp. Ii puteai ghici in glas, dar si in anumite momente pe fata ca are emotii in ciuda carierei de un deceniu. Ceea ce i-a umanizat complet prezenta si atmosfera s-a incalzit imediat.

In fine, am acum o buna parte din cartile lui cu autograf personal. Care este personalizat si pentru persoana, dar este personalizat si pentru fiecare carte in parte, in functie de subiectul cartii. A tinut sa-mi precizeze ca autografele ar putea parea ciudate si picate din senin, dar ca o sa le inteleg in contextul cartii.

Asa ca, desi imi lipseste ca nu pot fi la Bookfest, in special la lansarea cartii mele, macar am compensat cu un cocktail cu China!

6 Comments

  1. Pai bine domnule Gurgu, puteai sa-mi zici si mie… 😐

    • Ti-am zis, dar nu m-ai ascultat…

      BTW, Robert Charles Wilson isi lanseaza Vortexul in iulie, pe 9.

      • Bun, o sa-mi iau concediu. Ai mai multe detalii?
        Merci.

    • In plus, tu n-ai citit inca nimic de China si tin minte ca ai spus ca nici nu-ti place…

      • Hmm, asa am zis? … 😛

  2. Concediu!!! E o lansare de doar vreo doua-trei ore!! In Toronto!

    Iti trimit detaliile pe email. 🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a comment